Ympäristö

Opiskelijoita on huomioitu koulullamme

Lukiomme ympäristötyöhön kuuluu mm.

• KIERRÄTYS: Koulussamme lajitellaan toimistopaperi, kotikeräyspaperi, kartonki, biojäte, muovit, palautuspullot, metalli, lasi ja vaaralliset jätteet. Ympäristöryhmä organisoi, seuraa ja tiedottaa kierrätykseen liittyvistä asioista.
  • VIHERKASVIEN HOITO
  • SIIVOUSPÄIVÄN organisointi; perinteinen työyhteisön tapahtuma, jossa siivotaan ja siistitään yhteisiä tiloja
  • Opehuoneen ARPAJAISTEN järjestäminen. Arpajaisten tuotto lahjoitetaan vuosittain ennalta valittuun hyväntekeväisyyskohteeseen. Tänä vuonna arpajaisten tuotolla hankitaan pelejä tms. opiskelijoille välituntitoimintaa varten.
  • TYÖSKENTELY-YMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN: tänä lukuvuonna on laitettu alulle mm. kierrätysastioiden uusiminen sekä opiskelijoiden välituntitoimintaan tarvittavien välineiden hankkiminen.
  • KUMMINORPPA: Opiskelijoiden jättämistä kierrätyspulloista ja -tölkeistä saatavilla rahoilla tuemme saimaannorpan suojelua lahjoittamalla vuositain rahaa kumminorpalle (WWF).

Ympäristöryhmän opiskelijat Lauri Jalkanen, Aada Reinikainen, Kiia Turunen, Jenna Hoffrén osallistuivat 100Vision järjestämään kilpailuun, jossa haettiin Suomen uutta itsenäisyysjulistusta seuraavaksi sadaksi vuodeksi. Tässä Kallaveden lukiolaisten esitys.