Hakijalle

Kallaveden portailta tulevaisuuteen

Opiskelu on pääasia. Innostavat opettajat pitävät hyvää huolta opiskelijoistamme. Saat hyvät valmiudet ylioppilastutkintoon, jatko-opintoihin ja työelämään.

Kuopion laajin kurssitarjonta

Kallaveden lukiossa voit valita itseäsi kiinnostavia syventäviä ja soveltavia kursseja ja syventää tietojasi ja taitojasi myös jatko-opintoja ajatellen.

Kestävän kehityksen sertifikaatilla palkittu oppilaitos

Lukiostamme valmistuu nuoria, jotka ovat herkkiä yhteisen ympäristömme vaalimisen suhteen, ja he tahtovat ottaa vastuuta sekä omista että muiden toiminnasta.

Tule Sinäkin Kallaveden lukioon!

Kallaveden lukiossa perinteikäs ja kodikas opiskeluympäristö on varustettu nykyaikaisella tekniikalla. Viime vuosien aikana useita luokkatiloja on remontoitu perusteellisesti.

Opiskelijoille tarjotaan korkeatasoisen perusopetuksen lisäksi mahdollisuus suuntautua kansainvälisesti ja valita itseään kiinnostavia erityisaiheita sekä kehittää monipuolisesti sekä ajattelun että käytännön taitojaan. Kallaveden lukiossa on laajat ja monipuoliset valinnanmahdollisuudet, jotka antavat hyvän pohjan ylioppilastutkintoa, jatko-opintoja ja työelämää varten. Lukiossamme toimii bisneslinja. Lue lisää bisneslinjasta täältä.

Kallaveden lukion tutoreiden kouluesittelyn voit katsoa täältä.

Koulun ilmapiiri on todella hyvä, ruoka on hyvää ja opettajat opettavat hyvin!

Oppilas, Kallaveden lukio

Suurin osa minua opettaneista opettajista on ollut mukavia ja hyviä ja heidän tunneillaan on ollut helppo ymmärtää ja oppia, tosi paljon valinnanvaraa kursseissa.

Oppilas, Kallaveden lukio

Kallaveden lukio on viihtyisä, sopivan kokoinen ja melko rauhallinen.

Oppilas, Kallaveden lukio

Kivaa on ollut täällä näinä parina kuukautena ja en vaihtaisi lukio valitaani mihinkään. Mahtavaa on että lukion ansiosta uskallan ottaa enemmän kantaa asioihin ja uskallan mennä eri juttuihin mukaan kuten OPKH ja tutor- toiminta.

Vuosikertomus 2022 – 2023

Kallaveden lukion vuosikertomus lukuvuodelta 2023-2023. Julkaisu on luettavissa kaikilla päätelaitteilla kosketusnäytöllisistä älypuhelimista, tablet-laitteisiin, tietokoneisiin ja tv-vastaanottimiin. Lue julkaisu!