Hakeminen lukioon

Kallaveden lukioon hakeminen

Kallaveden lukio on vuonna 1879 perustettu perinteikäs ja hyvä yleislukio, jolla on Kuopion laajin kurssivalikoima.

• Paljon yhteistyökursseja muiden oppilaitosten kanssa ja mahdollisuus opiskella myös aikuislukion puolella.
  • Laajat kieliopintomahdollisuudet.
  • Koululla painotuksia viestintään, kansanvälisyyteen sekä kuvataiteisiin; mahdollisuus hakea Kansainvälisen liiketoiminnan linjalle.

Hakeminen

Kallaveden lukioon haetaan toisen asteen yhteishaussa helmi-maaliskuussa. Haku tapahtuu osoitteessa opintopolku.fi.

Hakeminen bisneslinjalle

Lue bisneslinjasta täältä

Lisätietoja hakemisesta opinto-ohjaajilta:

Annika Jonninen
annika.jonninen@opedu.kuopio.fi
puh. 044-7184527

Anne Sivén
anne.siven@opedu.kuopio.fi
puh. 044-7184528

Lukio antaa yleisen jatko-opintokelpoisuuden. Valmistuva opiskelija saa lukion päättötodistuksen ja ylioppilastodistuksen. Lukio-opinnot suoritetaan yleensä 3 lukuvuoden aikana. Opiskelija rakentaa oman lukujärjestyksensä.

Kallaveden lukioon hakeminen

• Laajat kieliopintomahdollisuudet.

Hakeminen

Koulun aloitusinfot

Uusien lukio-opiskelijoiden aloitusinfot pidetään kesäkuussa. Kahden tutkinnon opiskelijoiden info on elokuussa.

Hakeminen kaksoistutkinto-opiskelijaksi

Jos olet lukio-opintojen lisäksi kiinnostunut suorittamaan ammatillisen perustutkinnon, lue lisää kaksoistutkinto-opiskelijaksi hakemisesta.

Lisätietoja hakemisesta opinto-ohjaajilta:

Annika Jonninen
annika.jonninen@opedu.kuopio.fi
puh. 044-7184527

Anne Sivén
anne.siven@opedu.kuopio.fi
puh. 044-7184528

Vuosikertomus 2022 – 2023

Kallaveden lukion vuosikertomus lukuvuodelta 2023-2023. Julkaisu on luettavissa kaikilla päätelaitteilla kosketusnäytöllisistä älypuhelimista, tablet-laitteisiin, tietokoneisiin ja tv-vastaanottimiin. Lue julkaisu!